Od miesiąca w Naszej Szkole trwa projekt edukacyjny "Gramy w ręczną". W zajęciach sportowych, odbywających się dwa razy w tygodniu, uczestniczy 27 chłopców klas II i III.
Zajęcia finansowane są ze środków Związku Piłki Ręcznej w Polsce i Ministerstwa Sportu.
Znalezienie się wśród 10 szkół podstawowych na Mazowszu i 160 w Polsce jest dużym wyróżnieniem, płynącym z historii tej dyscypliny w Naszej Szkole.
Korzyści płynące z przystąpienia do programu to:
Wzrost poziomu sprawności fizycznej dzieci biorących udział w zajęciach programowych, głównie w zakresie koordynacji przestrzenno – ruchowej i elementarnych umiejętności ruchowych.
Ukształtowanie konkretnych, specjalnych umiejętności ruchowych (np. w zakresie zwinnego i szybkiego pokonywania różnych torów przeszkód, chwytów, rzutów, podań).
Pokazanie dziecku możliwości spędzania czasu wolnego w sposób dający satysfakcję.
Wspomaganie harmonijnego rozwoju psychofizycznego dzieci.
Wykorzystanie walorów piłki ręcznej jako pozytywnego wzorca zachowań społecznych i postaw prozdrowotnych.
Zapobieganie negatywnym skutkom braku właściwego zagospodarowania czasu wolnego dzieci.
Upowszechnianie piłki ręcznej jako formy ruchu na zajęciach wychowania fizycznego, na zajęciach pozalekcyjnych i pozaszkolnych.
Wzmacnianie wizerunku nauczyciela sportu jako profesjonalisty i autorytetu dla młodych zawodników.
Zwiększenie poziomu sprawności fizycznej uczniów biorących udział w programie oraz ich umiejętności ruchowych jako podstawy zdrowego i satysfakcjonującego życia w przyszłości poprzez:
>rozwijanie zdolności motorycznych z uwzględnieniem faz sensytywnych, czyli przedziałów czasowych w rozwoju młodego organizmu, które charakteryzują się większą niż w innych okresach, podatnością na bodźce;
>rozwijanie elementarnej i specjalnej (sportowej) sprawności ruchowej w zakresie: chodzenia, biegania, pełzania, czworakowania, skakania, dźwigania, przenoszenia, podpierania, zwisania, przetaczania, przewracania, wspinania, rzucania, chwytania, podbijania i innych;
>kształtowanie podstawowych umiejętności z zakresu zabaw ze szczególnym uwzględnieniem chwytów, podań, rzutów mini piłką ręczną.
Kształtowania następujących umiejętności:
>efektywnego współdziałania w zespole i pracy w grupie;
>skutecznego działania na gruncie zachowania obowiązujących norm oraz poznawania przepisów i zasad gry;
>rozwijania zainteresowań sportem;
>stosowania zasad fair play i kulturalnego kibicowania.
Ze sportowym pozdrowieniem Łukasz Komorowski – instruktor piłki ręcznej „Gramy w ręczną”.
Fotorelacja w Galerii