logo_bip.gif

Logowanie

Odwiedziło nas już:

229329
Dzisiaj
Wczoraj
Ten tydzień
Ten miesiąc
All days
208
553
1340
15202
229329

Szukaj na stronie

 

 

 ZAPRASZAMY

 

zobacz nasze wiadomości6

Projekt nowej podstawy programowej stał się przyczynkiem do działań podejmowanych przez nauczycieli naszej szkoły na zajęciach komputerowych i wprowadzeniu innowacji pedagogicznej „ Programuję i ja”. Innowacja programowa polega na wprowadzeniu podstaw programowania w ramach zajęć komputerowych w klasach IV szkoły podstawowej w środowisku dedykowanym nauce programowania przez uczniów Scratch.

Umiejętność programowania staje się dziś jedną z najbardziej poszukiwanych kompetencji na rynku pracy, dlatego uczniowie wynosić będą z lekcji zajęć komputerowych już nie tylko umiejętność obsługi programów, ale również wiedzę jak te programy powstają i jak tworzyć własne nieskomplikowane aplikacje.Ucząc się programowania uczeń zdobywa wiele innych kompetencji takich jak: projektowanie, planowanie strategiczne, zarządzanie, wytwarzanie czy administrowanie. Poprzez poznanie środowiska Scratch uczeń ma możliwość kształtowania samodzielnego myślenia w sposób logiczny i algorytmiczny w rozwiązywaniu problemów w trakcie zajęć z programowania na różnych poziomach zaawansowania. Młody człowiek staje się nie tylko odbiorcą TIK lecz ma możliwość poznania podstaw języka programowania dzięki czemu może realizować własne pomysły i projekty oraz wykorzystywać je do własnych potrzeb. Aby uczeń mógł opanowań wiele złożonych funkcji środowiska Scratch, poszczególne zagadnienia będą wprowadzane stopniowo w taki sposób, aby na każdych kolejnych zajęciach występowały elementy już poznane (celem utrwalenia ich) oraz nowe, dające większe możliwości realizacji coraz bardziej złożonych projektów. Środowisko Scratch stwarza uczniom możliwość tworzenia własnych aplikacji oraz daje szeroki wachlarz wykorzystania ich zarówno do zabawy (gry, animacje) jak też do nauki z innych przedmiotów.

Działaniem innowacji zostaną objęci uczniowie klasy IV szkoły podstawowej w roku szkolnym 2016/2017. Następnie ci sami uczniowie w klasie V i VI. W ramach zajęć komputerowych programowanie będzie obejmowało corocznie 14 godzin lekcyjnych. Autorami innowacji są Katarzyna Palińska i Michał Długozima.

W trakcie realizowania programu corocznie będzie dokonywana ewaluacja działań, aby stwierdzić, w jakim stopniu osiągnięto zamierzone cele poprzez: opinię uczestników innowacji- ankieta on-line; obserwację dzieci podczas zajęć; na zajęciach corocznie uczniowie będą realizować własne projekty przez 3 godziny lekcyjne, będzie to oceną efektów ich pracy; najciekawsze projekty uczniowskie będą umieszczone na stronie internetowej szkoły; uczniowskie projekty prezentowane będą podczas Festiwali Projektów na forum szkoły.